The Rüby Valdez

by Lindsay Lucas

/
  • Streaming + Download

    Includes high-quality download in MP3, FLAC and more. Paying supporters also get unlimited streaming via the free Bandcamp app.
    Purchasable with gift card

      name your price

     

1.
04:36
2.
3.

credits

released November 9, 2015

license

all rights reserved

tags

about

Lindsay Lucas Boston, Massachusetts

Lindsay Lucas is a singer & songwriter whose music is a celebratory blend of all things Soulful.

contact / help

Contact Lindsay Lucas

Streaming and
Download help

Report this album or account

Track Name: Déjà vu
They say that you know, recognized by the soul
Pictures of you, foreshadowed the truth
Just a matter of time, until your hand shook mine
A new love in rewind

Been here before
Past life lover
Goodbye and hello
Let's rediscover

Round and round and round and round we go
Round and round and round and round we go
Mr. Déjà vu

So we return, with a lesson to learn
One more chance, we twist into the same dance
Memories, monotony, we repeat this flow
Love like and echo

Trying to fight it
Pull me back in
This fate is defiant
We continue to spin

Round and round and round and round we go
Round and round and round and round we go
I said we're spinnin baby, yeah

Round and round and round and round we go
Round and round and round and round we go

Déjà vu
I said Mr. Déjà vu
Déjà vu
I said Mr. Déjà vu
Déjà vu
I said Mr. Déjà vu
Déjà vu
I said Mr. Déjà vu
Déjà vu

Said we can't stop, we won't stop lovin baby
Never gonna change, always been this way

I said we can't stop, we won't stop lovin baby
Never gonna change, always gonna stay the same way

Déjà vu
Track Name: Unrequited Love
How many times will I write the same damn song?
And how much longer til I learn my lesson baby?
Cuz I know what's right but I keep comin back for wrong
I think I've had enough baby, but I can't get enough

Don't ya know it's unrequited love
Unrequited love
Unrequited love
Cuz I'm saying unrequited love
Is a hell of a drug

Oh why am I the one that's gotta walk through the park alone when
All I've ever wanted, is for someone to hold my hand
You're waving red flags but I cannot hold back, somethin masochistic,
Only love I know, beggin you to give me more, it's addictive

And I know I deserve better, but I do it anyway,
And I'll keep tryin, I'll keep tryin, to make you mine
With every embrace, I just fan the flames of the fire
Hopeless romantic I just wanna get higher

[guitar solo]

And I know I deserve better, but I do it anyway,
And I'll keep tryin, I'll keep tryin, to make you mine
With every embrace, I just fan the flames of the fire
Hopeless romantic I just wanna get higher

Unrequited love
Unrequited love
Cuz I'm saying unrequited love
Is a hell of a drug

Baby you just don't get it
You don't love me back
You don't reciprocate no
You don't show me love

Baby you just don't get it
You don't love me back
You don't reciprocate baby no
You don't show me love

Baby you just don't get it
You don't love me back
You don't reciprocate ooh
You don't show me love

Oh No! Oh No! Oh No! Oh No!

Ohh, ohh oh oh
Ohh, ohh oh oh
Ohh, ohh oh oh
Ohh, ohh oh ohh
Track Name: Between The Lines
Maybe if, you were true
I would answer your phone calls
You through a pitch, oh yes you did
But you did not throw a curveball

Because I can't fooled
Pack your bags and walk away
I guess you never learned the rules
You shoulda known I'd win before you played

You, you silly silly silly boy
Said you better think better next time
Cuz baby I never was a stupid girl
I read between the lines

I just love watchin you
Shake in your boots
I'll watch you sweat
Yeah sweat it out baby
You took a bite from the forbidden fruit

And now you are on your knees
Sayin that you'll change
But I'll pay the price of your unfaithful fees
Fool me twice and then I'll see the shame

You, you silly silly silly boy
Said you better think better next time
Cuz baby I never was a stupid girl
I read between the lines

But that same golden intuition
Is keeping me wrapped up in you
I see your bright light shine through your darkest hour disposition
I deserve more but it's pain that I choose

See the good, see the bad
A blessing and a curse is my story
I shouldn't settle, I'm goin mad
I'm bound by this purgatory

Cuz I'm, said I'm just a silly silly girl
And I'll never I'll never get better in time
Cuz baby, said I'm always gonna be your stupid girl
Cuz I read between, I read between the lines

Oooh yes I do
I read between the lines, I read between the lines
I read between the lines, read between the lines yeah
yeah yeah yeah yeah yeahhh yeah

If you like Lindsay Lucas, you may also like: